luni, 10 septembrie 2012

Sfaturi de vara pentru soferi


Avand in vedere ca vara abia a trecut si urmeaza o toamna destul de calduroasa, ne-am propus sa va oferim o lista de recomandari pentru perioadele caniculare. Asa cum si noua caldura ne provoaca disconfort, la fel se intampla si masinilor, doar ca in cazul lor stim unde sa actionam si de ce sa avem grija astfel incat sa evitam pagubele produse peste vara.


Ridicati bariere in calea razelor solare
Ori de cate ori sunteti nevoiti sa lasati masina parcata sub razele soarelui, este bine sa protejati elementele din interiorul masinii, cum ar fi bordul sau tapiteria, cu ajutorul unor parasolare. De preferat este parasolarul din material reflectorizant, dar se poate folosi si cel din carton. Astfel se evita aparitia crapaturilor pe bord sau chiar decolorarea tapiteriei. Un set de folii protectoare pe geamurile din spate si luneta si un parasolar in parbriz, pot face ca masina dumneavoastra sa treaca cu usurinta de canicula.

Vopseaua nu are nevoie de bronzare
Daca noua ne place ca pe timpul verii sa ne bronzam, soarele nu face deloc bine vopselei masinii. Soarele puternic reduce stralucirea vopselei si poate provoca crapaturi fine acolo unde se supraincalzeste o suprafata. Pentru a evita pagubele si a mentine stralucirea vopselei, este recomandat aplicarea unui strat protector de ceara. Daca aplicarea se face o data pe luna in timpul verii, atunci rezultatele vor fi surprinzatoare. Cum ceara gasim si in comert, o putem aplica singuri, dar de ce sa nu apelam la profesionisti. Chiar si spalatoriile auto pot oferi acest serviciu.

Aerul conditionat
Verificati sistemul de aer conditionat si incarcati instalatia cu freon daca se constata ca este nevoie. Pentru ca este o procedura ceva mai dificila, trebuie sa mergeti in unitati de service specializate. Tot aici va trebui verificat si ventilatorul, care face ca aerul conditionat sa circule prin habitaclu. Instalatia de aer conditionat trebuie folosita tot timpul anului, macar 10 minute in fiecare saptamana, pentru a ne putea baza pe buna ei functionare in timp.

Pornirea aerului conditionat
La urcarea in masina evitati sa porniti instalatia de aer conditionat la maxim, chair daca in masina aerul este de nerspirat. Lucrul asta va suprasolicita instalatia. Mai intai deschideti geamurile, cate puteti, asa se va putea face schimbul de aer din masina cu cel de afara. Dupa cateva minute, puteti porni aerul conditionat dar neaparat la prima pozitie si sa inchideti geamurile. Apoi puteti creste viteza ventilatorului, dupa cum va place. Cum unele masini sunt doatate cu climatizare automata, temperatura recomandata pentru momentul in care a fost pornit, este cu 10 grade celsius mai mica decat cea de afara.

Faceti o verificare completa a tuturor mecanismelor
Este bine ca inainte sa inceapa temperaturile ridicate, sa faceti o verificare amanuntita a tuturor mecanismelor ce conduc la buna functionare a motorului. Cel mai sigur este ca aceasta verificare sa fie realizata intr-un service autorizat. Cea mai importanta operatiune este aceea a verificarii sistemului de racire a motorului.

Doar anvelope de vara
Schimbati anvelopele! Tot mai multe masini umbla echipate inca cu anvelope de iarna pana in luna mai. Anvelopele de vara trebuiesc montate imediat ce temperatura urca peste 7 grade celsius. Montati neaparat anvelopele de vara pentru ca in aceasta perioada a anului ele va pot feri de multe neplaceri. Cea mai importanta calitate a lor, este aceea de a reduce distanta de franare.

Stergatoarele trebuie sa fie perfecte
Dupa inghet si dezget, stergatoarele sunt poate cele mai afectate componente. Ca sa nu va creeze probleme, este bine sa le faceti o inspectie simpla: ridicati stergatorul si verificati suprafata de contact/lamela de cauciuc. Daca sunt bucati rupte sau crapaturi adanci, inlocuiti-le. Acelasi lucru il puteti observa si la stropirea parbrizului cu apa si daca stergatoarele lasa urme, atunci trebuiesc inlocuite. La fel de importanta este si solutia folosita pentru spalarea parbrizului, trebuie sa fie de vara.

Alimentarea cu combustibil
Pe perioada verii evitati sa faceti supraplin de combustibil. Cu alte cuvinte, sa nu dea pe afara. La prima declansare a pistolului de alimentare este bine sa va opriti. Chiar daca in rezervor veti avea cu cativa litri mai putin, este mult mai sigur. Asta pentru ca pe perioada verii in rezervor se creeaza presiune mult mai mare decat pe timp rece.




0 comentarii:

Trimiteţi un comentariu